Helping Clients Prepare for the Future

GB_NOV_2016_1.jpg

The look on someone's face when their life has been changed for the better is incredible. You know it when you see it, and we get to see that look every day.

Seven graduates of Volunteers of America Southwest's Job Readiness Program stand before their instructor, Ms. Maxine Kibble, to accept their certificates of completion. These graduates come from all walks of life but share one heavy commonality: their experience with substance abuse. They come to Volunteers of America Southwest's Renaissance Treatment Center suffering and vulnerable, seeking to leave with a greater vision of themselves.

Through our twelve-week Job Readiness program, graduates gain understanding of interpersonal skills, software technology, and behavioral psychology. Ultimately, the program provides clients

with the tools they need to enter the workplace confident and prepared for life. Job Readiness alumni often return to celebrate the newest graduates, sharing their success in finding careers and maintaining sobriety complete the program with a passion to give back.

And that makes us proud.

Our Job Readiness Program is only part of what we do at Renaissance Treatment Center. More largely, our success stories remind us why we do what we do at Volunteers of America Southwest. Through our programs, we have the chance to touch lives and change futures, taking our clients from vulnerable to vibrant.

We hope you will join us in supporting individuals struggling with hardships to improve their quality of life. By supporting Volunteers of America Southwest's expansive programs, you are allowing men and women to return to their families clean and sober, helping veterans with disabilities achieve self-reliance, caring for seniors and those struggling with mental health challenges, housing low-income families in need, and supporting children's futures through education and social development.

Because, after all, the look of someone who now has a more vibrant future is something we should all enjoy daily.

To learn more about Volunteers of America Southwest, visit www.voasw.org.

GB_NOV_2016_2.jpg

La mirada de una persona cuando su vida Maxine Kibble and graduating class ha cambiado para mejor, es increíble. Se reconoce inmediatamente y nosotros lo vemos todos los días. Siete graduados del programa de Disposición laboral de Voluntarios de America Southwest (Volunteers of America Southwest) están parados frente a la instructora, la Sra. Maxine Kibble para recibir de su diploma de finalización. Los graduados vienen de todas las áreas de la vida, teniendo como denominador común la experiencia del abuso de substancias. Ellos llegan al Centro de tratamiento Renacer de los Voluntarios de Southwest, en estado de sufrimiento y de vulnerabilidad, buscando dejar el lugar con una mejor idea de sí mismos. A lo largo de las doce semanas del programa Disposición laboral, los graduados ganan conocimiento sobre habilidades interpersonales, tecnología software y psicología conductual. Finalmente, el programa les ofrece a los clientes las herramientas necesarias para entrar al mercado completando así el objetivo del programa con el logro de la pasión por ser agradecidos y d evolver a la comunidad. Y esto nos enorgullece. laboral de manera confiada y preparados para Nuestro programa de Disposición laboral es solo una parte de lo que hacemos afrontar la vida. Los ex alumnos de Disposición en el Centro de tratamiento Renacer. De modo más amplio, las historias sobre los laboral muchas veces vuelven para homenajear a éxitos logrados nos recuerdan por qué hacemos lo que hacemos en Voluntarios los nuevos graduados y compartir sus éxitos en la de America Southwest. A través de nuestros programas tenemos la oportunidad búsqueda de carreras y en el mantenerse sobrios, de influir y cambiar el futuro de muchas vidas, llevando a nuestros clientes desde su vulnerabilidad a una fortaleza. Job Readiness students Esperamos que se nos unan en el apoyo a las personas que luchan contra sus debilidades para mejorar su calidad de vida. Al apoyar los programas de Voluntarios de America Southwest, ustedes logran que hombres y mujeres puedan volver limpios y sobrios a sus familias, que veteranos con discapacidades logren la autosuficiencia, que personas mayores y quienes luchan contra algún trastorno mental reciban los cuidados necesarios, que familias de bajos recursos logren un techo y a que niños tengan un futuro a través de la educación y el desarrollo social. Porque después de todo, la mirada vibrante de quien tiene esperanzas en el futuro es algo que todos deberíamos disfrutar a diario. Para informarse sobre Voluntarios de America Southwest visite www.voasw.org.

- Giving Back Magazine